Ga naar de inhoud

november 2023

Gluren bij duurzame buren

De woning met pluktuin, karakteristiek beeld aan het Kerkpad. Erik en Marieke van Henks Pluktuin, verduurzamen van een unieke woon- en werkplek naast het oude kerkje.

Herstel biodiversiteit Zuiderbeek

Veel buurtgenoten zullen zich de laatste jaren geërgerd hebben aan de overwoekerde Zuiderbeek. Bramen en brandnetels, slecht begaanbare paden: zonde van dit mooie stukje natuur.
De Groene Wever maakt zich zorgen over deze aftakeling en besloot tot actie over te gaan.

Een nieuw huis aan de Weverstraat

In maart 2020 werd een warmtewandeling gehouden (zie Nieuwsbrief 2) bij een vijftal huizen onderaan de Weverstraat. Het huis van Paul en Sander, dat ze een paar jaar daarvoor gekocht hadden, lichtte bijna overal rood op: allemaal warmte lekken, zichtbaar door de warmtecamera. Toen ze het huis kochten wisten ze al dat ze voor de keus stonden: huis helemaal strippen en verduurzamen of slopen en overgaan tot nieuwbouw.